Erivajadusega lapsed on: • tihti haiged olevad lapsed, • logopeedilist abi vajavad lapsed, • diabeetikud ja allergilised lapsed, • andekad lapsed. Töö logopeedilist abi vajavate lastega Tüüpiliseks ja lastel kõige sagedamini esinevaks kõnehäireks on düslaalia. Kõnehäirete peamised põhjused on järgmised: • füüsilised puuded, • ebasobiv elukeskkond, • ajukahjustused, • kõneorganite arengu anomaaliad, • halb kuulmine, • vaimse arengu mahajäämus. Lasteaias korrigeerib laste kõnehäireid logopeed. Logopeed koostab iga kõnehäirega lapse jaoks individuaalse arenguprogrammi. Logopeedilise tasandusrühma õpetajad arvestavad oma tegevuse kavandamisel logopeedi kõiki nõuandeid ja soovitusi iga lapse suhtes. Rühmaõpetajad ja logopeed töötavad käsikäes. Töö lastevanematega: • Lastevanemaid informeeritakse pidevalt tehtavast tööst. • Et kinnistada lasteaias õpitud materjale, antakse koduülesandeid. • Lastevanemate vastuvõtt ja logopeedi konsultatsioonid. Individuaalsed vestlused laste saavutustest ja ebaõnnestumistest, võimaluste ja meetodite otsimine, et vältida ebaõnnestumisi tulevikus. Töö diabeetikute ja allergikutega • Korraldatakse spetsiaalne toitlustamine – koostatakse individuaalsed menüüd. Töö lastevanematega: • Lastevanemaid informeeritakse pidevalt lapse tervislikust seisundist lasteaias. • Lastevanemad peavad kodus lapse toitumise päevikut. • Lastevanemate, rühmaõpetajate, meditsiiniõe ja peakoka koostöö. • Vajadusel konsulteerib lastevanemaid meditsiiniõde. Töö andekate lastega Andekad lapsed saavad õppetegevuste käigus teistest kiiremini oma ülesannetega hakkama ning suudavad teha rohkem. Et andekad lapsed saaksid oma arengus edasi minna, selleks õpetajad: • teevad kindlaks lapse huvideringi, lapse teadmised, oskused ja võimalused; • pakuvad lapsele võimaluse huvitavaks ja aktiivseks tegevuseks; • aktsepteerivad lapse ideesid ja algatusi; • õppetegevuste käigus annavad lapsele täiendavaid ülesandeid; • pakuvad lastele võimalust aidata ja õpetada oma eakaaslasi; • pidevalt lisavad uusi teadmisi lapse huviorbiiti. |